OÜ CruiseCraft REISITINGIMUSED
1. Üldsätted
1.1. Käesolevates reisitingimustes (edaspidi Tingimused) on Reisikorraldajaks OÜ CruiseCraft ja Reisijaks Reisikorraldaja poolt korraldataval reisil osaleja.
1.2. Vahendajaks on Reisikorraldaja poolt koostatud pakettreisi vahendav isik.
1.3.Reisiteenuse lepinguks on Reisikorraldaja ja Reisija vahel sõlmitud leping, mille alusel kohustub Reisikorraldaja osutama Reisijale reisiteenuseid ning Reisija kohustub maksma selle eest tasu (edaspidi Reisiteenuse maksumus). Tingimused on Reisiteenuse lepingu lahutamatuks osaks.
1.4.Käesolevates Tingimustes nimetatud reisiteenustena on käsitletavad vaid Reisikorraldaja poolt osutatavad vähemalt kahe eri liiki reisiteenuste kogumid samaks reisiks ehk pakettreisid. Tingimused ei reguleeri Reisikorraldaja poolt pakutavate üksikute reisiteenuste osutamist.
1.5.Reisikorraldajal on õigus kehtestada Tingimuste juurde lisa- ja eritingimusi, mis võivad osaliselt muuta ja/või jätta Tingimused osaliselt kohaldamata. Sellised olukorrad võivad olla eelkõige liinilendudel põhinevate pakettreiside puhul, samuti ühekordselt pakutavate ja/või kindla ajavahemiku kestel reklaamitavate reisiteenuste puhul, eelkõige viimase hetke pakkumised, müügiedendamise kampaaniate raames tehtavad soodus- või eripakkumised.
2. Reisiteenuse lepingu sõlmimine ja jõustumise tagajärjed
2.1. Enne Reisiteenuse lepingu sõlmimist tutvub Reisija Reisikorraldaja või Vahendaja poolt Reisijale tutvumiseks esitatud standardinfo teabelehe, lepingueelse teabe ning Tingimustega.
2.2. Reisiteenuse leping loetakse sõlmituks hetkest, mil Reisija on tasunud Reisiteenuse eest ettemaksu. Kui vastavalt Tingimustele peab Reisija koheselt tasuma kogu Reisiteenuse maksumuse, loetakse Reisiteenuse leping sõlmituks hetkest, mil Reisija on selle vastavalt tasunud.
2.3. Reisiteenuse maksumuse tasumisega (sh ettemaksu tasumisega) kinnitab Reisija, et on tutvunud Reisiteenuse lepingu tingimustega ning nõustub nendega.
2.4. Reisiteenuse lepingu sõlmimise tagajärjel muutub Reisikorraldajale siduvaks kohustus osutada Reisijale viimase poolt väljavalitud reisiteenuseid ning Reisijal tasuda kõik tasumata Reisiteenuse maksed. Kui Reisikorraldaja ja Reisija ei lepi kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis kokku teisiti, on Reisikorraldaja kohustus osutada reisiteenuseid piiratud Reisikorraldaja poolt oma kodulehe või suunatud pakkumise vahendusel Reisijale teatavaks tehtud reisikirjeldusega.
3. Reisiteenuse eest tasumine
3.1. Juhul, kui reisiteenuse väljavalimisel (broneerimisel) on reisi alguseni jäänud rohkem kui 50 kalendripäeva, tasub Reisija hiljemalt reisikinnituse väljastamisele järgneval tööpäeval Reisikorraldajale ettemaksuna vähemalt 50% Reisiteenuse maksumusest (kui kliendiga ei olnud teisiti kokku lepitud). Ülejäänud summa tuleb tasuda hiljemalt 35 kalendripäeva enne reisi algust.
3.2. Kui broneering tehakse vähem kui 35 kalendripäeva enne reisi algust, on Reisija kohustatud tasuma kogu turismiteenuse maksumuse.
3.3. Varajase broneerimise korral (vähemalt 5 kuud enne reisi algust) on Reisijal võimalik tasuda 50% ettemaks mitme osamaksena vastavalt Reisija ja Reisikorraldaja vahel kokku lepitud maksegraafikule, kusjuures viimane osamakse peab olema tasutud hiljemalt 35 kalendripäeva enne reisi algust.
4.2.2. muutuvad veokulud, mis on tingitud kütuse või muude energiaallikate hinna muutumisest;
4.2.3. Reisiteenuse lepingus sisalduvate reisiteenuste osutamisega otseselt mitteseotud kolmandate isikute poolt kehtestatud maksu- või tasumäärade muutus, sealhulgas turismimaksude, maaletulekutasude, sadamate või lennujaamade sisse- ja väljasõidutasude muutus;
4.2.4. muutuvad Reisikorraldaja poolt reisiteenuste eest tasumise suhtes kohaldatavate valuutade vahetuskursid.
4.3.Reisiteenuse maksumuse suurendamisel võetakse aluseks Reisiteenuse lepingu järgne Reisiteenuse maksumus, millele liidetakse Tingimuste punktis 4.2. nimetatud teenuste ja/või maksude suurenemine ja/või vahetuskursi muutumine osas, mida ei ole eelnevalt arvestatud Reisiteenuste maksumusse.
4.4. Juhul, kui punktis 4.2. toodud asjaolud annavad alust Reisiteenuse maksumuse vähendamiseks, on Reisijal õigus alandada seda ulatuses, mis vastab punktis 4.2. toodud kulude vähenemisele pärast Reisiteenuse lepingu sõlmimist, kuid enne pakettreisi algust. Välja makstavast summast võib Reisikorraldaja maha arvata Reisiteenuse maksumuse vähendamise ja väljamaksetega seotud tegelikud halduskulud.
4.5.Reisija on kohustatud viivitamatult pärast Reisikorraldajalt Tingimuste punktis 4.2. nimetatud teate saamist tasuma Reisikorraldajale Reisiteenuse maksumuse suurendamise järgse hinna.
4.6.Kui Reisiteenuse maksumust suurendatakse pärast Reisiteenuse lepingu sõlmimist enam kui 8% võrra, on Reisijal õigus Reisiteenuse lepingust taganeda. Reisija peab Reisikorraldajat teavitama Reisiteenuse lepingust taganemisest 2 tööpäeva jooksul Reisiteenuse maksumuse suurendamise teate kättesaamisest. Teade, mis edastati elektroonilisel teel, loetakse kätte saaduks teate välja saatmisele järgneval päeval.
4.7.Kui Reisija Reisiteenuse lepingust taganeb, võib ta võtta vastu sama või kõrgema kvaliteediga asenduspakettreisi, kui Reisikorraldaja seda pakub.
4.8.Kui punktis 4.7. viidatud asenduspakettreis on madalama kvaliteedi või maksumusega, alandab Reisikorraldaja vastavas ulatuses Reisitasu.
4.9. Reisiteenuse lepingust taganemisel Tingimuste punktis 4.2. nimetatud põhjustel ning asenduspakettreisist keeldumisel kohustub Reisikorraldaja tagastama Reisijale Reisiteenuste maksumuse täies ulatuses viivitamatult, kuid hiljemalt 14 päeva jooksul pärast Reisija poolt Reisiteenuse lepingust taganemist.
5. Reisiteenusest taganemine või reisiteenuse muutmine
5.1.Reisija võib enne reisi algust Reisiteenuse lepingust igal ajal taganeda, arvestades punktis 5.4. toodud hüvitise määrasid.
5.3.Reisijal on Tingimuste punktis 5.2. nimetatud põhjuse ilmnemisel õigus Reisiteenuse lepingust taganemise asemel nõuda reisiteenuste asendamist vähemalt samasuguse maksumusega reisiteenustega. Juhul, kui see osutub võimatuks, on Reisijal õigus nõuda reisiteenuste asendamist väiksema maksumusega reisiteenustega ja enammakstud summa tagastamist.
5.4.Reisija poolsel Reisiteenuse lepingust taganemisel muudel Tingimustes nimetamata juhtudel kohustub Reisija tasuma Reisikorraldajale hüvitist alljärgnevas suuruses:
5.4.1.35% reisiteenuste maksumusest juhul, kui taganemise hetkel on reisi alguseni jäänud rohkem kui 45 kalendripäeva;
5.4.2.70% reisiteenuste maksumusest juhul, kui taganemise hetkel on reisi alguseni jäänud 45 kuni 35 kalendripäeva;
5.4.3.85% reisiteenuste maksumusest juhul, kui taganemise hetkel on reisi alguseni jäänud 35 kuni 11 kalendripäeva;
5.4.4.100% reisiteenuste maksumusest juhul, kui taganemise hetkel on reisi alguseni jäänud 10 või vähem kalendripäeva;
5.4.5.100% reisiteenuste maksumusest juhul, kui Reisiteenuste leping on sõlmitud Tingimuste punktis 1.5. nimetatud pakkumise põhjal ning juhul, kui pakkumise tingimused näevad ette hüvitise tasumise kogu reisi maksumuse ulatuses.
5.5. Reisija poolseks Reisiteenuse lepingust taganemiseks loetakse ka juhtumit, mille kohaselt ei ole Reisija, ilma eelnevat taganemise avaldust esitamata, ilmunud ettenähtud ajal reisi alguspunkti ja/või Reisija ei saa reisi alustada puuduvate või nõuetele mittevastavate reisidokumentide tõttu. Sellisel juhul kohaldub vastavalt Tingimuste punktis 5.4. sätestatu.
6. Reisija kohustused ja vastutus
6.1. Reisija on kohustatud:
6.1.1. reisidokumentide kättesaamisel kontrollima koheselt nende vastavust tema poolt soovituga ning võimalike ebatäpsuste ilmnemisel teavitama nendest viivitamatult Vahendajat või Reisikorraldajat;
6.1.2. reisi kestel järgima hotellide ja transpordivahendite sisekorraeeskirju ning reisi sihtriigi ametivõimude ettekirjutisi;
6.1.3. oma käitumisega mitte ohustama kaasreisijaid. Vastasel korral võidakse Reisijat reisile mitte lubada või reisilt kõrvaldada ja tal ei ole õigust Reisiteenuste maksumuse tagasisaamisele.
6.2. Reisija vastutab:
6.2.1. kahju eest, mida tema tahtlik või vähemalt hooletu tegevus või tegevusetus põhjustab Reisikorraldajale, kaasreisijatele või kolmandatele isikutele;
6.2.2. reisikindlustuse hankimise, olemasolu ja kehtivuse eest;
6.2.3. oma reisidokumentide korrasoleku eest. Reisija kohustub kontrollima oma passi vm reisidokumentide vastavust nõuetele.
6.3. Juhul, kui Reisijale ei väljastata reisi sihtriiki või sinna jõudmiseks läbivatesse riikidesse viisat või ei lubata teda nimetatud riikidesse siseneda, kannab Reisija kõik enda tagasitulekuga seonduvad kulud ning Reisija ei oma õigust nõuda Reisikorraldajalt kasutamata Reisiteenuste maksumuse tagastamist.
7. Reisikorraldaja vastutus
7.1.Reisikorraldaja vastutab reisiteenuste osutamise eest Reisija ees, sõltumata sellest, kas lepingulised kohustused peab täitma tema ise või keegi teine.
7.2.Reisikorraldaja annab raskustesse sattunud Reisijale viivitamata asjakohast abi, eelkõige:
7.2.1. annab asjakohast teavet tervishoiuteenuste, kohalike ametiasutuste ja konsulaarabi kohta;
7.4. Reisikorraldaja ei vastuta seadusega maksimaalses lubatud ulatuses:
7.4.1. vältimatutest või erakorralistest asjaoludest (eelkõige loodusõnnetused, poliitilised vahejuhtumid, streigid vms.) tekkinud kahju eest;
7.4.2. Reisija enda tegevusest või tegevusetusest põhjustatud kahju eest;
7.4.3. Reisija haigestumise, kuriteo ohvriks langemise või muu Reisijaga juhtunud õnnetuse tagajärjel tekkinud kahju eest. Sellisel juhul kohustub Reisikorraldaja osutama Reisijale sellega kaasnevas asjaajamises igakülgset abi vastavalt Tingimuste punktile 7.2.;
7.4.4. Reisija poolt valitud hotellis ja/või reisi kestel kasutatavates transpordivahendites toimuvate tehniliste rikete eest, samuti hotellipersonali või transpordivahendite juhtide süülise käitumisega tekitatud kahjude eest;
7.4.5. juhtudel, mil Reisikorraldaja vastutus on piiratud rahvusvaheliste konventsioonidega.
7.4.6. kolmandast isikust põhjustatud kahju eest, kes ei ole seotud pakettreisilepingus sisalduva reisiteenuse osutamisega, ning see on ettenägematu või vältimatu.
7.5. Reisikorraldaja vastutus on piiratud kuni Reisiteenuse maksumuse kolmekordse suuruseni, v.a. Reisija surma põhjustamise, talle kehavigastuste tekitamise või tema tervise kahjustamise eest.
7.6.Reisijal ei ole õigust saada kahjuhüvitist, kui lepingule mittevastavus tuleneb:
7.6.1. reisijast;
7.6.2. kolmandast isikust, kes ei ole seotud pakettreisilepingus sisalduva reisiteenuse osutamisega, ning see on ettenägematu või vältimatu või;
7.6.3. vältimatutest ja erakorralistest asjaoludest.
8. Reisikorraldaja õigus teha reisis muudatusi
8.1. Kui Reisikorraldaja ei saa temast sõltumatutel asjaoludel reisi reisikirjelduses esitatud kujul teostada, on tal õigus muuta Reisiteenuse lepingu tingimusi, sh vahetada hotelli või sõiduvahendit, muuta ajakava või teha reisis muid väheolulisi muudatusi, tingimusel, et reisi kvaliteet ja iseloom sellest oluliselt ei muutu. Muutustest teavitab Reisikorraldaja Reisijaid viivitamatult.
8.2. Muudatuse mittesobimisel tuleb teavitada sellest Reisikorraldajat kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis Reisikorraldaja poolt antud tähtaja jooksul, kuid tähtaja puudumisel hiljemalt 5 tööpäeva jooksul alates muudatusest teavitamisest. Mitteteavitamise korral loetakse, et Reisija on muudatusi aktsepteerinud.
9. Reisikorraldaja õigus reis ära jätta
9.1. Reisikorraldajal on õigus reis ära jätta juhul, kui:
9.1.1. reisi sihtkohta toimuva (regulaar)lennu kohtade arvust on täidetud vähem kui 80% Reisikorraldaja poolt tellitud kohtadest või bussireisi puhul on täidetud alla 25 koha ning Reisikorraldaja teavitab Reisijat reisi ära jätmisest vähemalt 20 päeva enne reisi algust;
9.1.2. vedaja, kes teostab Reisijate kohaletoomist ja tagasitoimetamist sihtkohast, tühistab oma lennud selliselt, et neid ei ole võimalik asendada;
9.1.3. Reisikorraldaja ei saa Reisiteenuse lepingut täita vältimatute ja erakorraliste asjaolude tõttu ning ta teavitab Reisijat sellest enne Reisiteenuse osutamise algust viivitamatult.
9.2. Juhul, kui reis on jäetud ära Tingimuste punktis 10.1. toodud asjaolude tõttu, on Reisijal õigus nõuda Reisiteenuse maksumuse tagastamist (v.a p-s 8.7. sätestatud juhtudel). Reisikorraldaja võib Reisijale pakkuda reisiteenuse asendamist vähemalt samasuguse maksumusega reisiteenusega. Juhul, kui see osutub võimatuks, on Reisijal õigus nõuda reisiteenuse asendamist väiksema maksumusega reisiteenusega ja enammakstud summa tagastamist või taganeda Reisiteenuse lepingust.
10. Puudused reisikorralduses ja nendest teatamine
10.1. Puuduseks reisikorralduses loetakse reisiteenuse mittevastavust esitatud reisikirjeldusele.
10.2. Puuduseks reisikorralduses ei või pidada:
10.2.1. reisi kui terviku seisukohalt väheolulisi muutusi või ilmnevaid asjaolusid, mille tekkimist on võimalik eeldada arvestades reisi sihtkohta, sh kultuurilisi eripärasid ja iseloomu;
10.2.2. sihtkohta ja/või sihtkohast väljuva lennu aja muutumist kui sellega kaasneb reisi kogukestvuse muutus mitte rohkem kui 8 (kaheksa) tunni võrra võrreldes esialgselt kokkulepituga ja Reisikorraldaja on sellistest muudatustest teavitanud Reisijat vähemalt 14 päeva ette;
10.2.3. sihtkohta ja/või sihtkohast väljuva lennu aja muutumist kui sellega kaasneb reisi kogukestvuse muutus mitte rohkem kui 5 tunni võrra võrreldes esialgselt kokkulepituga ja Reisikorraldaja on sellistest muudatustest teavitanud Reisijat vähemalt 7 päeva ette;
10.2.4. Reisija poolt väljavalitud hotelli ja selles pakutavate teenuste mittevastavust Reisija ootustele. Nimetatud põhjusel toimuva hotelli vahetamisega seotud lisakulud kannab Reisija;
10.2.5. vahetult enne väljasõitu või reisi ajal alanud ettenägematuid, vältimatuid või erakorralistest asjaoludest tingitud ehitustöid hotelli vahetus läheduses;
10.2.6. puuduseid teenuste osutamisel, milliste olemasolust või võimalikust esinemisest on Reisijat teavitatud enne Reisiteenuse lepingu sõlmimist.
10.3. Reisija on kohustatud viivitamatult ja kirjalikult teavitama Reisikorraldajat (eelkõige Reisikorraldaja esindajaid sihtkohas) või Vahendajat esinevatest puudustest või pretensioonidest reisikorralduse kohta. Puudustest teatamata jätmisel ei saa Reisija võimalike kahjunõuete esitamiselhilisemalt nendele tugineda.
10.4. Kui pretensioon rahuldatakse ja tekitatud kahju hüvitatakse sihtkohas, ei ole Reisijal õigust nõuda teistkordset hüvitamist või puudusega teenusemaksumuse alandamist Eesti Vabariigis. Kahju hüvitatakse või puudusega teenuse maksumus alandatakse proportsionaalselt puuduse olulisust ja puudusega teenuse maksumust arvestades.
10.5. Kui pretensioonile lahenduse leidmine sihtkohas osutub võimatuks, on Reisijal pärast reisilt naasmist õigus esitada Reisikorraldajale 10 (kümne) päeva jooksul kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis pretensioon või mitte hiljem kui 2 (kahe) nädala jooksul juhtumist teadasaamisest. Ühtlasi tuleb nimetatud tähtaja jooksul esitada mistahes nõudmised ja avaldused, pretensioonile tuleb lisada nõude aluseks olevad dokumendid.
10.6. Reisikorraldaja ei vastuta Reisija pagasi vedamise ja säilimise eest. Võimalike kahjude vältimiseks on seetõttu soovitatav sõlmida kindlustusandjaga pagasikindlustuse leping.
12. Erimeelsuste lahendamine
12.1. Reisitingimuste tõlgendamisest tulenevad erimeelsused püütakse lahendada eelkõige Reisikorraldaja ja Reisija vaheliste läbirääkimiste teel. Kui erimeelsust ei õnnestu lahendada läbirääkimiste teel, on tarbijal õigus pöörduda Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametisse aadressil Endla 10a, Tallinn 10142; e-post info@ttja.ee .
12.2. Piiriüleste vaidluste puhul võib tarbija kasutada internetipõhist vaidluste lahendamise platvormi aadressil http://ec.europa.eu/odr .
12.3. Vaidlused, mida ei õnnestu lahendada kohtuvälisel teel, lahendatakse vaidlus tarbija elukohajärgses kohtus.
12. Isikuandmed
13.1. Reisikorraldaja töötleb Reisija isikuandmeid Reisiteenuse lepingu täitmiseks vastavalt Reisikorraldaja andmete töötlemise tingimustele.
NB! Tingimused võivad olla broneeringu hetkeks muutunud. Palun küsige kehtivaid reisitingimusi oma konsultandilt või vaadake lehelt: https://www.cruisecraft.ee